تأثیر یادگیری تلفیقی بر حضور عاطفی دانش آموزان دوره ابتدایی در درس علوم

اسماعیل زارعی زوارکی؛ مهدی واحدی؛ محمدرضا حیدری

دوره 6، شماره 19 ، فروردین 1402، ، صفحه 48-63

https://doi.org/10.22054/jti.2023.74129.1381

چکیده
  امروزه یادگیری تلفیقی مورد استقبال نظام‌های آموزشی قرار گرفته است. یک عامل مهم که در کیفیت اجرا و ارزیابی یک یادگیری تلفیقی وجود دارد، حضور عاطفی یادگیرندگان است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یادگیری تلفیقی بر میزان حضور عاطفی دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان شهریار در درس علوم بود. روش پژوهش شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌‌آزمون- ...  بیشتر

آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستانی شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا

هانیه نادری؛ مهدی واحدی؛ فاطمه جعفرخانی

دوره 5، شماره 18 ، دی 1401، ، صفحه 31-54

https://doi.org/10.22054/jti.2023.69679.1352

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره ی پیش دبستان شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا انجام شد. این پژوهش با توجه به ماهیت خود از نوع کاربردی و از گونه تحقیق توصیفی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها از نوع کمی است. محقق در این تحقیق با روش تحلیل محتوا با شیوه تحلیلی-توصیفی به آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستان ...  بیشتر

تاثیربازی دیجیتال آموزشی بر انگیزش ویادگیری درس ریاضی

فاطمه جعفرخانی؛ مهدی واحدی؛ شبنم یزدان خواه

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 27-38

https://doi.org/10.22054/jti.2023.43744.1271

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیربازی های آموزشی رایانه ای بریادگیری و انگیزش درس ریاضی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد مقایسه رسانه ای انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر مشهد درسال تحصیلی 97- 96 بود. نمونه آماری شامل 64 نفر از دانش آموزان پسربود که به صورت در دسترس با روش جایگزینی تصادفی در ...  بیشتر